-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15037 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

در تعدادي كتاب خواندهام كه براي هر مرد بهشتي تعداد زيادي زن بهشتي (حوريه) وجود دارد مثلاً در كتابي خواندم وقتي شخصي براي متوفي خيرات ميفرستد خداوند جبرييل را هفتاد هزار ملك بسمت قبر ميفرستد كه دست هر يك طبقي از نعمتهاي بهشتي است و عطا ميفرمايد خداوند به او هزار شهر در بهشت و هزار حوريه و هزار حلّه بهشتي و هزار حاجت او را برآورده ميكند يا در جاي ديگر نوشته بود براي مؤمن در بهشت قصري است از لؤلؤ كه در آن هفتاد تخت است و بر هر تختي هفتاد فرش و بر هر فرشي حور العيني ميباشد و هر حجره هفتاد خوان طعام و ... كه خداوند چنان نيرويي به مؤمن داده كه از همة آنها بهره ميبرد (كتاب معاد ص 21 قبل از برزخ كجاست) و در كتاب نظام حقوق زن در اسلام نوشته استاد مطهري (;) آمده كه تعدد همسر نه بر خلاف سرشت مردان است و نه موافق سرشت آنها، بلكه در اين دنيا چون جنگ و ... اتفاق ميافتد و زنان بيسرپرست زيادند خداوند اجازه داده كه مردها همسران متعدد داشته باشند تا زنان بيسرپرست كمتر باشند. اين موضوع مربوط به دنيا است پس در بهشت چگونه قابل توجيه است كه مردان همسران متعدد داشته باشند. مگر آفرينش زن طوري است كه كمتر از مرد است. يا يك زن براي يك مرد كافي نيست. اگر يك زن براي يك مرد كافي نيست پس چرا پيامبر اسلام 25 سال با خديجه تنها زندگي ميكردند و همسران بعدي همه بعد از او بودند؟

دربارة تعدد زوجات، طبق بياني كه از اميرالمؤمنين علي (7) نقل شده، در صورت داشتن چند شوهر براي يك زن، تداخل و ممزوج شدن نطفهها در رحم زن پيش خواهد آمد كه نتيجهاش نامعلوم بودن پدر آن فرزند خواهد بود. در حاليكه اين مشكل در مورد تعدد همسران براي يك مرد وجود ندارد پس يكي از دلائل ممنوعيت چند همسر براي زن، مانع شدن از به وجود آمدن فرزندان نامشروع است. دلايل ديگر را با جديت از كتاب نظام حقوق زن در اسلام از شهيد مطهري (;)مطالعه نماييد.











مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.